„Osobna odgovornost je vrsta odgovornosti koju imamo za svoj vlastiti život – za naše tjelesno, psihičko, mentalno i duhovno zdravlje” J. Juul
Ponekad stručnjaci mentalnog zdravlja podrazumijevaju da je svima jasno što znači biti odgovoran jer se od rođenja govori da je važno biti odgovoran, da svatko treba biti odgovoran i preuzeti vlastitu odgovornost. No mnogi analitičari i znanstvenici kažu da naše društvo boluje od „bolesti suvremenog društva“ gdje posebno mjesto zauzima problem odgovornosti. Iza brojnih događaja i neželjenih situacija u kojima je ugrožen pojedinac (osoba), zajednica ili društvo, stoji (ne)odgovornost. (Samo)odgovornost je opća ljudska, etička i kršćanska vrednota koju pojedinac usvaja od malih nogu i koju treba neprestano usmjeravati tijekom procesa odrastanja. Zapravo, to je vrednota koju treba brižno njegovati i pod svaku cijenu očuvati tijekom cijelog života, kako ne bi izgubili samokontrolu i kako ne bi time uzrokovali dodatni stres.

Mnogo je vrsta odgovornosti – odgovornosti prema sebi, odgovornost prema drugima, odgovornost kod kuće, odgovornost u školi/na poslu itd. Svatko od nas zna kako je odgovoran za svoja djela, misli i odluke, no svakodnevno smo u vremenu u kojem živimo svjedoci kako je jako teško preuzeti osobnu odgovornost. Jedna od dugoročnih svjetskih studija o razvoju više od deset tisuća djece pokazala je da zdravlje, blagostanje i društveni položaj u odrasloj dobi ovise uglavnom o stupnju razvoja samokontrole u djetinjstvu. Tko je kao dijete „dobro vladao sobom“, kao odrasla osoba bio je zdraviji, manje je bio ugrožen društvenim pojavnostima, manje ili nikako se upuštao u rizična i/ili ovisnička ponašanja, a bile su rjeđe i „mladenačke ludorije“ koje su ga dovodile u opasnosti. Poučiti učenike odgovornosti i kako da budu odgovorni mladi ljudi, jedna je od misija našeg preventivnog projekta, ali i ključni čimbenik sreće i uspjeha u životu. Odgovorne osobe bolje se brinu o svome zdravlju, imaju bolje međuljudske odnose, imaju više uspjeha u radu. Odgovorne osobe se prije svega osjećaju sretnije. Školska psihologinja je u sklopu tjedna psihologije, uz radionicu o vrlinama, osmislila i provela upitnik o odgovornost koji je za cilj imao ukazati učenicima stupanj osobne odgovornosti i na kojim područjima osobne, društvene i duhovne odgovornosti trebaju poraditi kako bi bili sretni i uspješni.