Radionica za učitelje prigodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja

Ususret Svjetskom danu mentalnog zdravlja, koji se svake godine obilježava 10. listopada, učitelji Katoličke osnovne škole tijekom sjednice Učiteljskog vijeća, posvetili su temu sve prisutnijem, ali često previđenom izazovu – internaliziranim problemima mentalnog zdravlja kod djece i mladih. U suvremenom društvu sve se češće govori o važnosti mentalnog zdravlja, no problemi koji ostaju skriveni „iza osmijeha“ ili šutnje djece često ostanu nezapaženi. Internalizirane teškoće – emocionalna stanja poput anksioznosti, tjeskobe, potištenosti, osjećaja bezvrijednosti i povlačenja iz društva – djeca ne iskazuju otvoreno, već ih tiho proživljavaju iznutra. Nerijetko upravo učitelj postane osoba kojoj se dijete odluči otvoriti – ako osjeti sigurnost i prihvaćanje. Stoga odgojno-obrazovni djelatnici, imaju iznimno važnu ulogu: prepoznati znakove, pristupiti učenicima i pružiti im podršku bez osude te ih usmjeriti prema stručnjacima koji im mogu pomoći.
Kroz izlaganje koje je provela školska psihologinja, a onda i kroz zajednički grupni rad koji su vodili naši učitelji 3 P mentori, učitelji su razmijenili iskustva i promišljanja o tome: kako prepoznati tihe znakove unutarnjih borbi učenika, kako pristupiti i razgovarati s djetetom koje se povlači te kako u razredu graditi ozračje međusobnog poštovanja i razumijevanja. U okruženju katoličke škole, dodatnu snagu i smisao pronalazimo u vjeri jer nas vjera potiče na suosjećanje.
Obilježavanje Dana mentalnog zdravlja nije samo simboličan datum – to je poziv na osviještenost, pažnju i djelovanje. Stoga, naša škola nastavlja promicati kulturu otvorenosti, razumijevanja i podrške, u kojoj svako dijete može rasti u svojoj cjelovitosti.