Ususret Svjetskom danu mentalnog zdravlja, koji se svake godine obilježava 10. listopada, učitelji Katoličke osnovne škole tijekom sjednice Učiteljskog vijeća, posvetili su temu sve prisutnijem, ali često previđenom izazovu – internaliziranim problemima mentalnog zdravlja kod djece i mladih. U suvremenom društvu sve se češće govori o važnosti mentalnog zdravlja, no problemi koji ostaju skriveni „iza osmijeha“ ili šutnje djece često ostanu nezapaženi. Internalizirane teškoće – emocionalna stanja poput anksioznosti, tjeskobe, potištenosti, osjećaja bezvrijednosti i povlačenja iz društva – djeca ne iskazuju otvoreno, već ih tiho proživljavaju iznutra. Nerijetko upravo učitelj postane osoba kojoj se dijete odluči otvoriti – ako osjeti sigurnost i prihvaćanje. Stoga odgojno-obrazovni djelatnici, imaju iznimno važnu ulogu: prepoznati znakove, pristupiti učenicima i pružiti im podršku bez osude te ih usmjeriti prema stručnjacima koji im mogu pomoći.
Kroz izlaganje koje je provela školska psihologinja, a onda i kroz zajednički grupni rad koji su vodili naši učitelji 3 P mentori, učitelji su razmijenili iskustva i promišljanja o tome: kako prepoznati tihe znakove unutarnjih borbi učenika, kako pristupiti i razgovarati s djetetom koje se povlači te kako u razredu graditi ozračje međusobnog poštovanja i razumijevanja. U okruženju katoličke škole, dodatnu snagu i smisao pronalazimo u vjeri jer nas vjera potiče na suosjećanje.
Obilježavanje Dana mentalnog zdravlja nije samo simboličan datum – to je poziv na osviještenost, pažnju i djelovanje. Stoga, naša škola nastavlja promicati kulturu otvorenosti, razumijevanja i podrške, u kojoj svako dijete može rasti u svojoj cjelovitosti.
