Na nedavno održanom trećem znanstveno-stručnom skupu učitelja razredne nastave – UPS!, u organizaciji Osnovne škole Centar iz Zagreba i suorganizaciji Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, školska psihologinja Ana Matković i učiteljica Anita Rašić održale su predavanje na temu Emocionalne pismenosti u kojem su predstavile naš školski projekt Kap dobrote i ljubavi.
Naglasile su kako je u odgojno-obrazovnim ustanovama izrazito važno razvijati emocionalnu pismenost budući da pozitivne emocije olakšavaju socijalna ponašanja i misaone procese. Emocionalna pismenost osposobljava djecu da mogu razumjeti, identificirati i odgovoriti na svoju emociju i emociju drugih na prikladan i zdrav način, što im pomaže u razvoju socijalnih odnosa i jačanju komunikacije. Razgovor o emocijama, uživljavanje u emocionalno stanje drugih, a osobito načini iskazivanje empatije potiču veći stupanj empatije koji doprinosi uspješnijim socijalnim situacijama i zadovoljstvu, a unošenje elemenata pozitivne psihologije u nastavu jezika može motivirati učenike i stvoriti dobru atmosferu u razredu. U cilju poticanja empatije uz jačanje jezičnih djelatnosti i kreativnosti kod učenika već drugu godinu provodimo aktivnosti projekta Kap dobrote i ljubavi, koje su integrirane u nastavu hrvatskog jezika, likovne kulture i sata razrednika. Empatija se ne može razvijati samo poučavanjem nego se mora i iskusiti stoga naši učenici sa svojim učiteljicama, uz ostale aktivnosti, redovito uređuju edukativno – kreativne panoe za Dječji odjel.